Menu:

Wpisy

O serwisie

Z myślą o miłośnikach pojazdów samochodowych zostały stworzone muzea starych pojazdów, a w szczególności pociągów. Najczęściej miejsca te znajdują się w większych miastach, tam gdzie nadal istnieje stacje kolejowe, w szczególności w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie i w Warszawie. Cena biletów w muzeum pociągów jest dostosowana do ilości osób jakie je odwiedzają, a więc czy są to pojedyncze czy też grupowe wyjścia. Podczas zwiedzania ważny jest też wiek odwiedzających.

Kategorie

W muzeum znajduje się kolej pochodząca z różnych okresów czasu. Najbardziej znana jest kolej pochodząca z osiemnastego i dziewiętnastego wieku. Bez problemu można porównać postęp techniki, który jest bardzo zaskakujący. Kolej wykonana w okresie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku różni się od pozostałych funkcjami, a także jakością przedziałów jakie się w nim znajdują. Muzea pociągów odwiedzają zwykle wycieczki szkolne ze szkół podstawowych gimnazjalnych oraz średnich. Zdarza się, że zwiedzają je też studenci.

Tramwaje w Poznaniu i Łodzi

Tramwaje w Poznaniu i Łodzi Tramwaje w Poznaniu. Tramwaje w Poznaniu należą do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Nie należą do największych rejonów komunikacyjnych, ale podobnie jak w innych miastach i w Poznaniu cieszą się dosyć dużą popularnością. Stan torowisk i taboru w najbliższym czasie ma być poddany generalnym remontom i modernizacja. Już teraz wprowadzane są coraz to nowsze tabory, podobnie jak w innych miastach Polski można zaobserwować poruszające się po poznańskich torowiskach nowe, niskopodłogowe tramwaje. To, że tramwaje jako firma nie zalicza się do dużych rejonów komunikacyjnych może potwierdzić fakt, iż posiada tylko jedna zajezdnie, mieszczącą się przy ulicy Gajowej, a także fakt, że ogólnie po Poznaniu jeździ zaledwie 19 linii dziennych i tylko jedna nocna. Pomijając to Poznań jest posiadaczem tak zwanego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju czyli 6 kilometrowego odcinak bezkolizyjnej jazdy pozwalającej na rozpędzenie tramwaju do prędkości 70 km/h. Linia ta powstała w zamian za znacznie droższe w produkcji i eksploatacji metro. W niedalekiej przyszłości Poznań chce rozbudować obecną „szybką linię”, a ponadto wybudować całkiem nowe, usprawniając tym samym komunikację tramwajową w mieście. Tramwaje w Łodzi. Tramwaje w Łodzi należą do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Początkowo dzieliły się na tramwaje miejskie i podmiejskie, później obie te spółki upaństwowiono i połączono. Łódź jest jednym z nielicznych miast, które posiada podmiejski system komunikacji tramwajowej, a także jedną z najdłuższych linii powstałą w 2008 roku. Cechą charakterystyczną łódzkiej sieci tramwajowej jest to, że tory maja wąski rozstaw, a co za tym idzie wszystkie tramwaje są tak zwanymi tramwajami wąskotorowymi, a potocznie mówiąc „wąskotorówkami”. Obecnie znaczna część torowiska jest poddawana renowacji i generalnym remontom. Ponadto Łódź przygotowuje się do budowy „Łódzkiego Szybkiego Tramwaju” mający usprawnić i przyspieszyć komunikację tramwajową w mieście. Tabor w Łodzi jest także poddawany modernizacji i wymianie. Już teraz można zobaczyć zupełnie nowe wagony jeżdżące po miejskich i podmiejskich torach, jednym z nich może być zupełnie nowy, pięcioprzegłubowy tramwaj, tak zwana „pesa”. Ludzie w Łodzi, podobnie jak i w innych miastach, stawiają na tramwaje, gdyż okazują się niezbędne w godzinach szczytu, jako jedne najszybszych środków transportu.