Menu:

Wpisy

O serwisie

Z myślą o miłośnikach pojazdów samochodowych zostały stworzone muzea starych pojazdów, a w szczególności pociągów. Najczęściej miejsca te znajdują się w większych miastach, tam gdzie nadal istnieje stacje kolejowe, w szczególności w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie i w Warszawie. Cena biletów w muzeum pociągów jest dostosowana do ilości osób jakie je odwiedzają, a więc czy są to pojedyncze czy też grupowe wyjścia. Podczas zwiedzania ważny jest też wiek odwiedzających.

Kategorie

W muzeum znajduje się kolej pochodząca z różnych okresów czasu. Najbardziej znana jest kolej pochodząca z osiemnastego i dziewiętnastego wieku. Bez problemu można porównać postęp techniki, który jest bardzo zaskakujący. Kolej wykonana w okresie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku różni się od pozostałych funkcjami, a także jakością przedziałów jakie się w nim znajdują. Muzea pociągów odwiedzają zwykle wycieczki szkolne ze szkół podstawowych gimnazjalnych oraz średnich. Zdarza się, że zwiedzają je też studenci.

Tramwaje Śląskie i Warszawskie

Tramwaje Śląskie i Warszawskie Tramwaje Śląskie to jeden z najdłuższych systemów miejskiej komunikacji tramwajowej na Świecie. Łączą one bowiem wiele miast leżących w granicach Górnego Śląska takich jak Katowice, Bytom, Chorzów, Sosnowiec, Będzin, Ruda Śląska, Mysłowice, Siemianowice, Świętochłowice, Zabrze i Dąbrowa Górnicza. Obecnie na Śląsku znajdują się cztery zajezdnie tramwajowe w Będzinie, Katowicach, Gliwicach i Bytomiu, do których przydzielane są poszczególne linie tramwajowe, zazwyczaj poruszające się w obrębie danego rejonu komunikacyjnego. W starej, działającej kiedyś zajezdni w Chorzowie Batorym obecnie mieści się dyrekcja i zakład usługowo-remontowy, gdzie dokonuje się modernizacji starego taboru. Tramwaj na Śląsku stanowi wielką wygodę, gdyż jak to bywa w wielkich aglomeracjach, główną zmorą podróżujących są korki, w których tramwaj rzadko kiedy staje. Także większość ludzi stawia na komunikacje tramwajową. Trzeba jednak pamiętać, iż jest to rzecz, a jak każda rzecz może się popsuć, szczególnie na Śląsku, gdzie stan taboru i torowiska daje jeszcze wiele do życzenia. Także największym zmartwieniem mieszkańców Śląska podróżujących tramwajami są częste zatrzymania komunikacji za względu na awarie taboru lub pęknięcia torów. Jednak nie ma powodów do zmartwień, gdyż rozpoczęły się modernizacje torowisk i wymiana wagonów, także za kilka lat społeczność śląska będzie się mogła pochwalić komunikacją tramwajową na poziomie Unii Europejskiej. Tramwaje w Warszawie stanowią podstawowy środek komunikacji miejskiej. Obecnie Tramwaje Warszawskie posiadają jeden z najdłuższych systemów linii tramwajowych w kraju. Ponadto sieć ta jest stale rozbudowywana, aby stale cieszyła i jak najlepiej służyła pasażerom. Obecnie w Warszawie znajdują się cztery zajezdnie tramwajowe mieszczące się na Woli, Mokotowie, Żoliborzu i Pradze. W Warszawie linie tramwajowe przejeżdżają przez większość dzielnic, dlatego stanowią tak popularny środek transportu, gdyż w krótkim czasie każdy dostanie się tam gdzie potrzebuje. Warszawskie torowiska prawie wszystkie są wydzielone także w godzinach szczytu tramwaje stają się niezbędne. Do tego dla rozładowania ruchu, który w większości stanowią ludzie, w godzinach szczytu na miasto wyjeżdżają dodatkowe tramwaje. Należy tu także dodać, że jest to bardzo wygodny środek transportu, gdyż większość taboru jest wyposażona w klimatyzacje, niezbędną szczególnie latem. Stan warszawskiego torowiska i taboru jest jeden z najlepiej rozwiniętych, stale przybywają nowe wagony i linie które są modernizowane z funduszy unijnych. Przykładem takiej modernizacji torowiska są Aleje Jerozolimskie, a taboru całkiem nowy, pięcioprzegłubowy tramwaj zwany „Pesa”.