Menu:

Wpisy

O serwisie

Z myślą o miłośnikach pojazdów samochodowych zostały stworzone muzea starych pojazdów, a w szczególności pociągów. Najczęściej miejsca te znajdują się w większych miastach, tam gdzie nadal istnieje stacje kolejowe, w szczególności w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie i w Warszawie. Cena biletów w muzeum pociągów jest dostosowana do ilości osób jakie je odwiedzają, a więc czy są to pojedyncze czy też grupowe wyjścia. Podczas zwiedzania ważny jest też wiek odwiedzających.

Kategorie

W muzeum znajduje się kolej pochodząca z różnych okresów czasu. Najbardziej znana jest kolej pochodząca z osiemnastego i dziewiętnastego wieku. Bez problemu można porównać postęp techniki, który jest bardzo zaskakujący. Kolej wykonana w okresie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku różni się od pozostałych funkcjami, a także jakością przedziałów jakie się w nim znajdują. Muzea pociągów odwiedzają zwykle wycieczki szkolne ze szkół podstawowych gimnazjalnych oraz średnich. Zdarza się, że zwiedzają je też studenci.

Superszybkie pociągi w Polsce i Niemczech

Superszybkie pociągi w Polsce i Niemczech Mamy na to duże szanse. W 2009 roku odbędzie się próbna jazda pociągów na próbnym odcinku między Górą Włodowską i Psarami. Będzie to odcinek około 50 kilometrowy, na którym będą mogły rozwinąć prędkość do 350 kilometrów na godzinę. W związku z tymi planami zlikwidowano wszystkie wiadukty i przejazdy kolizyjne, a także wymieniono podtorze. Eksperci twierdzą, że normalne kursy tych pociągów mogą ruszyć już za osiem lat. Szybkie pociągi kursowałyby wówczas na trasie Warszawa – Katowice, a także na trasie Warszawa- Wrocław, Warszawa-Szczecin, Warszawa- Poznań, Warszawa- Gdańsk i Warszawa- Białystok. Zanim ruszą przewozy szybką koleją najpierw trzeba przeprowadzić renowacje i wymianę torów. Na obecną chwilą zlikwidowane zostały kolizyjne przejazdy przez tory i obecnie trwa wymiana podtorza, w celu rozwijania bardzo dużych prędkości przez pociągi. Podczas próbnych przejazdów pociągi mają osiągnąć nawet 350 km/h. Jednak nie można tego narazie osiągnąć i to nie tylko ze względu na brak odpowiednich pociągów, czy nieprzygotowania torów do rozwijania tak dużych prędkości, ale również ze względu na brak komputerowego systemu sygnalizacji kabinowej. Prędkość jaką osiągają superszybkie pociągi to nawet do 300 km/h, podróż takim pociągiem nie tylko trwa szybko, jest również niesłychanie komfortowa i odprężająca. Pociągi jeżdżące z prędkością do 300 km/h są pociągami niesłychanie bezpiecznymi, maksymalnie komfortowymi i odprężającymi. Pociągi te mają dużą ofertę serwisową a także nowoczesne i przyjemne wnętrze. Pomimo, że odległości między miastami są duże pociągi te kursują z dużą frekwencją w odstępach jedno lub dwu godzinowych interwałach, a kursują nawet na trasach z Niemiec do Szwajcarii, Austrii, Holandii, Francji i Belgii. Wiele dworców kolejowych oferuje bezpośrednie przesiadanie się z pociągu ICE do drugiego pociągu tym samym peronie, nie zachodzi wówczas konieczność pokonywania schodów długich odległości. Pasażerowie podróżują w wagonach klimatyzowanych i przy znacznie obniżonym poziomie hałasu. We wszystkich pociągach ICE pasażerowie mogą wybierać między różnymi miejscami siedzącymi. Już podczas rezerwacji można podać, czy preferuje się miejsce przy oknie czy woli się siedzieć przy przejściu.