Menu:

Wpisy

O serwisie

Z myślą o miłośnikach pojazdów samochodowych zostały stworzone muzea starych pojazdów, a w szczególności pociągów. Najczęściej miejsca te znajdują się w większych miastach, tam gdzie nadal istnieje stacje kolejowe, w szczególności w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie i w Warszawie. Cena biletów w muzeum pociągów jest dostosowana do ilości osób jakie je odwiedzają, a więc czy są to pojedyncze czy też grupowe wyjścia. Podczas zwiedzania ważny jest też wiek odwiedzających.

Kategorie

W muzeum znajduje się kolej pochodząca z różnych okresów czasu. Najbardziej znana jest kolej pochodząca z osiemnastego i dziewiętnastego wieku. Bez problemu można porównać postęp techniki, który jest bardzo zaskakujący. Kolej wykonana w okresie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku różni się od pozostałych funkcjami, a także jakością przedziałów jakie się w nim znajdują. Muzea pociągów odwiedzają zwykle wycieczki szkolne ze szkół podstawowych gimnazjalnych oraz średnich. Zdarza się, że zwiedzają je też studenci.

Przemalowywanie pociągów

Przemalowywanie pociągów O tym, że pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej będą przemalowane zadecydował Ratusz. Urzędnicy zadecydowali, że zmieni się wygląd nie tylko SKMek ale również wygląd autobusów i tramwajów. Na dzień dzisiejszy pociągi SKM nają barwę biało-niebiesko-pomarańczową. Jednak urzędnicy warszawscy uważają, że barwy te nie są związane w żaden sposób ze stolicą, pomimo że kolejka jest kolejką warszawską i pasażerowie jeżdżą nią na podstawie miejskich biletów. Urzędnicy zdecydowali, że pociągi winny być upodobnione kolorystycznie do innych pojazdów warszawskiej komunikacji miejskiej. Będą teraz wyglądać następująco: przez całą długość pociągu mają biec żółte i czerwone pasy. Natomiast przód i tył pociągu oraz drzwi będą koloru czerwonego. Jednak dominować będzie barwa kremowa, jednak wielu mieszkańców Warszawy zastanawia się czy kolor kremowy ma coś wspólnego z barwami Warszawy. Jednak urzędnicy uważają, ten kolor za ściśle związany z historią Warszawy,gdyż kolor ten był na warszawskim taborze w latach czterdziestych do dziewięćdziesiątych XX wieku.