Menu:

Wpisy

O serwisie

Z myślą o miłośnikach pojazdów samochodowych zostały stworzone muzea starych pojazdów, a w szczególności pociągów. Najczęściej miejsca te znajdują się w większych miastach, tam gdzie nadal istnieje stacje kolejowe, w szczególności w Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Krakowie i w Warszawie. Cena biletów w muzeum pociągów jest dostosowana do ilości osób jakie je odwiedzają, a więc czy są to pojedyncze czy też grupowe wyjścia. Podczas zwiedzania ważny jest też wiek odwiedzających.

Kategorie

W muzeum znajduje się kolej pochodząca z różnych okresów czasu. Najbardziej znana jest kolej pochodząca z osiemnastego i dziewiętnastego wieku. Bez problemu można porównać postęp techniki, który jest bardzo zaskakujący. Kolej wykonana w okresie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku różni się od pozostałych funkcjami, a także jakością przedziałów jakie się w nim znajdują. Muzea pociągów odwiedzają zwykle wycieczki szkolne ze szkół podstawowych gimnazjalnych oraz średnich. Zdarza się, że zwiedzają je też studenci.

Archiwum kategorii 'Tramwaje'

Tramwaje Szczecińskie

Tramwaje Szczecińskie Spółkę Tramwaje Szczecińskie podobnie jak w Poznaniu nie zaliczmy do dużych rejonów komunikacyjnych, gdyż w jej skład wchodzi zaledwie 11 linii dziennych. W jej posiadaniu są zaledwie dwie zajezdnie Golęcin i Pogodno. W Szczecinie podobnie jak w innych miastach Polski możemy zaobserwować dosyć gwałtowny rozwój infrastruktury. Torowiska są poddawane generalnym remontom i przebudowom. Podobnie jak w innych miastach wcielany jest w życie plan budowy „Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju” mający na celu przyspieszyć i usprawnić działanie tramwai. Tabor jest w większej mierze zmodernizowany i wymieniony, podobnie jak w większych aglomeracjach i tutaj można zaobserwować poruszające się po torach niskopokładowe wozy. Są to o tyle pożyteczne tramwaje, gdyż w znacznej mierze pomagają one w korzystaniu z usług komunikacji tramwajowej osobom starszym i niepełnosprawnym. Jak w każdym innym mieście, także i w Szczecinie tramwaje okazują się niezbędne, gdyż korzysta z nich większość ludzi mających na celu szybkie i sprawne przemieszczanie się po mieście. Ponadto możliwe, że w niedalekiej przyszłości dzięki unijnym dotacjom zostanie generalnie zmodernizowana znaczna część szczecińskiego torowiska i taboru, doprowadzając tym samym stan techniczny Tramwai Szczecińskich do poziomu unijnego, a może nawet światowego.

Archiwum kategorii 'Tramwaje'

Tramwaje Krakowskie i Wrocławskie

Tramwaje Krakowskie i Wrocławskie Tramwaje Krakowskie. Tramwaje, podobnie jak autobusy w Krakowie, należą do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Krakowskie tramwaje zaliczane są do jednych z najstarszych, gdyż po ulicach miasta jeżdżą już od ponad 125 lat. Obecnie Kraków jest inwestorem budowy „Krakowskiego szybkiego tramwaju” mającej na celu znaczne usprawnienie komunikacji tramwajowej w mieście. Torowisko w Krakowie jet dosyć dobrze rozwinięte i w dobrym stanie, ze względu na przeprowadzone w ostatnich latach remonty i przebudowy. Większość linii skupia się w centrum, gdzie można zaobserwować największy ruch pieszych. W Krakowie znajdują się trzy zajezdnie: w Nowej Hucie, na Podgórzu i zajezdnie Św. Wawrzyńca, z czego ta ostatnia przeznaczona jest do postoju dla wagonów historycznych. Krakowski tabor jest jednym z najlepiej rozwiniętych w kraju, ze względu na to, że Kraków w posiadaniu ma ok. 55 niskopodłogowych tramwai i stale sprowadza jedne z najnowocześniejszych modeli. Podobnie jak w innych miastach większość ludzi stawia na poruszanie się po mieście komunikacją tramwajową, ze względu na czas podróży i komfort jazdy. Tramwaje Wrocławskie. Wrocławskie tramwaje to najstarszy system tramwajów elektrycznych w obecnej Polsce. Jednakże najstarszy to nie znaczy, że najgorszy, gdyż cały czas możemy zaobserwować silny rozwój tego środka komunikacji. Modernizacjom i remontom stale są poddawane torowiska i tabor, klasą nie wiele różniący się od taboru warszawskiego czy też krakowskiego. Obecnie po Wrocławiu jeździ 17 niskopodłogowych tramwai, jednak w niedalekiej przyszłości ta liczba ulegnie powiększeniu, gdyż Wrocław w ramach projektu „Tramwaj Plus” otrzyma dodatkowe 28 dwukierunkowe, niskopodłogowe wozy. We Wrocławiu obecnie znajduje się sześć zajezdni, z czego cztery są używane w ruchu liniowym, to jest zajezdnia Gaj, Ołbin, Borek i Dąbie. Dwie pozostałe są zajmowane przez inne niezależne firmy. Jak i w innych miastach Polski tak i we Wrocławiu większość społeczeństwa stawia na podróżowanie po mieście tramwajami. Posiadają one bowiem, w większej części torowiska wydzielone, co w znaczy sposób usprawnia i przyspiesza czas jazdy, omija tym samym korki i inne zdarzenia spotykane na drodze.

Archiwum kategorii 'Tramwaje'

Tramwaje w Poznaniu i Łodzi

Tramwaje w Poznaniu i Łodzi Tramwaje w Poznaniu. Tramwaje w Poznaniu należą do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Nie należą do największych rejonów komunikacyjnych, ale podobnie jak w innych miastach i w Poznaniu cieszą się dosyć dużą popularnością. Stan torowisk i taboru w najbliższym czasie ma być poddany generalnym remontom i modernizacja. Już teraz wprowadzane są coraz to nowsze tabory, podobnie jak w innych miastach Polski można zaobserwować poruszające się po poznańskich torowiskach nowe, niskopodłogowe tramwaje. To, że tramwaje jako firma nie zalicza się do dużych rejonów komunikacyjnych może potwierdzić fakt, iż posiada tylko jedna zajezdnie, mieszczącą się przy ulicy Gajowej, a także fakt, że ogólnie po Poznaniu jeździ zaledwie 19 linii dziennych i tylko jedna nocna. Pomijając to Poznań jest posiadaczem tak zwanego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju czyli 6 kilometrowego odcinak bezkolizyjnej jazdy pozwalającej na rozpędzenie tramwaju do prędkości 70 km/h. Linia ta powstała w zamian za znacznie droższe w produkcji i eksploatacji metro. W niedalekiej przyszłości Poznań chce rozbudować obecną „szybką linię”, a ponadto wybudować całkiem nowe, usprawniając tym samym komunikację tramwajową w mieście. Tramwaje w Łodzi. Tramwaje w Łodzi należą do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Początkowo dzieliły się na tramwaje miejskie i podmiejskie, później obie te spółki upaństwowiono i połączono. Łódź jest jednym z nielicznych miast, które posiada podmiejski system komunikacji tramwajowej, a także jedną z najdłuższych linii powstałą w 2008 roku. Cechą charakterystyczną łódzkiej sieci tramwajowej jest to, że tory maja wąski rozstaw, a co za tym idzie wszystkie tramwaje są tak zwanymi tramwajami wąskotorowymi, a potocznie mówiąc „wąskotorówkami”. Obecnie znaczna część torowiska jest poddawana renowacji i generalnym remontom. Ponadto Łódź przygotowuje się do budowy „Łódzkiego Szybkiego Tramwaju” mający usprawnić i przyspieszyć komunikację tramwajową w mieście. Tabor w Łodzi jest także poddawany modernizacji i wymianie. Już teraz można zobaczyć zupełnie nowe wagony jeżdżące po miejskich i podmiejskich torach, jednym z nich może być zupełnie nowy, pięcioprzegłubowy tramwaj, tak zwana „pesa”. Ludzie w Łodzi, podobnie jak i w innych miastach, stawiają na tramwaje, gdyż okazują się niezbędne w godzinach szczytu, jako jedne najszybszych środków transportu.

Archiwum kategorii 'Tramwaje'

Tramwaje Śląskie i Warszawskie

Tramwaje Śląskie i Warszawskie Tramwaje Śląskie to jeden z najdłuższych systemów miejskiej komunikacji tramwajowej na Świecie. Łączą one bowiem wiele miast leżących w granicach Górnego Śląska takich jak Katowice, Bytom, Chorzów, Sosnowiec, Będzin, Ruda Śląska, Mysłowice, Siemianowice, Świętochłowice, Zabrze i Dąbrowa Górnicza. Obecnie na Śląsku znajdują się cztery zajezdnie tramwajowe w Będzinie, Katowicach, Gliwicach i Bytomiu, do których przydzielane są poszczególne linie tramwajowe, zazwyczaj poruszające się w obrębie danego rejonu komunikacyjnego. W starej, działającej kiedyś zajezdni w Chorzowie Batorym obecnie mieści się dyrekcja i zakład usługowo-remontowy, gdzie dokonuje się modernizacji starego taboru. Tramwaj na Śląsku stanowi wielką wygodę, gdyż jak to bywa w wielkich aglomeracjach, główną zmorą podróżujących są korki, w których tramwaj rzadko kiedy staje. Także większość ludzi stawia na komunikacje tramwajową. Trzeba jednak pamiętać, iż jest to rzecz, a jak każda rzecz może się popsuć, szczególnie na Śląsku, gdzie stan taboru i torowiska daje jeszcze wiele do życzenia. Także największym zmartwieniem mieszkańców Śląska podróżujących tramwajami są częste zatrzymania komunikacji za względu na awarie taboru lub pęknięcia torów. Jednak nie ma powodów do zmartwień, gdyż rozpoczęły się modernizacje torowisk i wymiana wagonów, także za kilka lat społeczność śląska będzie się mogła pochwalić komunikacją tramwajową na poziomie Unii Europejskiej. Tramwaje w Warszawie stanowią podstawowy środek komunikacji miejskiej. Obecnie Tramwaje Warszawskie posiadają jeden z najdłuższych systemów linii tramwajowych w kraju. Ponadto sieć ta jest stale rozbudowywana, aby stale cieszyła i jak najlepiej służyła pasażerom. Obecnie w Warszawie znajdują się cztery zajezdnie tramwajowe mieszczące się na Woli, Mokotowie, Żoliborzu i Pradze. W Warszawie linie tramwajowe przejeżdżają przez większość dzielnic, dlatego stanowią tak popularny środek transportu, gdyż w krótkim czasie każdy dostanie się tam gdzie potrzebuje. Warszawskie torowiska prawie wszystkie są wydzielone także w godzinach szczytu tramwaje stają się niezbędne. Do tego dla rozładowania ruchu, który w większości stanowią ludzie, w godzinach szczytu na miasto wyjeżdżają dodatkowe tramwaje. Należy tu także dodać, że jest to bardzo wygodny środek transportu, gdyż większość taboru jest wyposażona w klimatyzacje, niezbędną szczególnie latem. Stan warszawskiego torowiska i taboru jest jeden z najlepiej rozwiniętych, stale przybywają nowe wagony i linie które są modernizowane z funduszy unijnych. Przykładem takiej modernizacji torowiska są Aleje Jerozolimskie, a taboru całkiem nowy, pięcioprzegłubowy tramwaj zwany „Pesa”.